blog

Organizarea nunții – 10 lucruri esentiale

dată

Primul și cel mai important lucru este acest pas pe care alegeți să îl faceți împreună, iar noi vă urăm sincere felicitări! Dar pe lângă urările de bine pe care le veți primi de la toata lumea, este bine să nu amânați pregătirile prea mult timp. Sunt multe lucruri care trebuie planificate în avans pentru a vă bucura atât de urări cât și de eveniment. De aceea am pregătit un ghid special pentru organizarea nunții în care discutăm aspectele principale și esențiale.

Ghid pentru organizarea nunții

Cu siguranță evenimentul vostru va fi unul de neuitat, dar sunt câteva lucruri care trebuie trecute în revistă pentru o bună organizare. Această listă îi ajută în mod special pe cei care aleg să își organizeze singuri nunta. Așa că aruncați un ochi peste ea și vedeți ce anume trebuie să mai bifați. 

  1. Data nunții 

Stabiliți de comun acord ce e prioritar pentru voi. Poate ați visat la o nuntă de mai, poate rudele voastre se întorc vara acasă, sau poate vreți o nuntă inedită fiind înconjurați de zăpadă. Și dacă sunteți lipsiți de inspirație, gândiți-vă la ziua în care v-ați cunoscut sau la aniversarea voastră. 

  1. Restaurantul sau sala

Pentru unii, cel mai important este designul. Cei care visează la o nunta rustică, caută să petreacă într-un hambar, iar cei care vor eleganță, se îndreapta catre ballroom-uri. Aici din nou este foarte important să stabiliți o viziune comună. Dacă voi, organizatorii principali și motivul întregului eveniment sunteți aliniați, toate celelalte se vor alinia în urma voastră. 

Pentru alții cel mai important este costul. Dacă vă regăsiți în acest scenariu avem câteva recomandări pentru voi. În funcție de gusturile voastre, alegeți top 5 sau top 10 restaurante din orașul vostru. Le puteți suna sau merge la fața locului să discutați despre un preț orientativ pentru eveniment. Ceea ce trebuie să întelegeți este că fiecare restaurant funcționează diferit. Unii vor include în cost ospătarii, prețul final al meniului fiind mai ridicat, alții vor percepe un cost separat pentru ospătari, bucătari, oameni de serviciu și tot așa. Inclusiv aceasta taxă poate fi percepută diferit, fie sub forma unei plăti separate pentru personal, fie sub forma unei taxe în plus pentru fiecare meniu servit. 

Sunt multe de discutat în acest capitol de aceea te sfătuim să citești acest articol mult mai specific pentru a înțelege complexitatea subiectului.

Este foarte importantă și capacitatea restaurantului. În funcție de câti invitați aveți pe lista, nu toate localurile vă vor putea acomoda.

După ce ai făcut aceasta listă și ai inclus costurile fiecărui restaurant, alegerea devine mai evidentă. 

  1. Muzica

Gândiți-vă la ce fel de invitați aveți și cât sunt de versatili. Unii optează pentru trupe de muzică populară pentru că sunt cele mai des întâlnite și oamenii sunt obișnuiți cu acest gen de muzică la petreceri. Aceasta ar fi varianta cea mai sigură pentru mulți dintre noi. 

Pentru cei care nu sunt fani de muzică populară sunt destui artiști sau trupe tip cover band care se pliază foarte ușor pe multe stiluri muzicale și devin tot mai populare la evenimente.

Dacă vrei să împaci ambele lumi, poți opta pentru un dj. Vă puteți înțelege cu privire la un playlist și poți angaja și un solist sau instrumentist pentru câteva momente artistice mai autentice.

Fiecare variantă vine cu plusurile sale, cel mai important este să vă gandiți atât la preferințele voastre cât și ale invitaților înainte de a lua o decizie. 

  1. Fotograful și Videograful

Organizarea nunții implică destule cheltuieli și aici mulți ajung să facă rabat, un exemplu ce nu trebuie urmat. După toata agitația evenimentului, după toate tradițiile, după o seară de dans și distracție, tot ce vă va rămâne peste ani și ani ca amintire de la nunta voastră sunt fotografiile și video. De aceea este foarte important să investiți în oameni pricepuți, care vă înțeleg viziunea, ca ei să poată investi în evenimentul vostru cu toate abilitățile lor. 

Pe lângă materiale calitative, țineți cont că responsabilii de foto-video vor fi pe lângă voi toată ziua. Înainte de a semna contractul, puteți ieși la o cafea pentru a vă asigura că aveți o chimie bună ca să puteți lucra bine în ziua evenimentului.

  1. Rochia de mireasă și costumul mirelui

Unii aleg să le achizitioneze dintr-un magazin, alții să meargă la un croitor. Dar fiecare variantă trebuie gândită și pusă în aplicare din timp. Pentru o rochie de mireasă achizitionață din magazin sunt necesare aproximativ 4 luni pentru procesarea comenzii și ajustarea rochiei. Unele magazine ajung să sisteze comenzile pe la începutul verii ca să poată face față volumului mare de cereri. De aceea vă recomandăm să aceste alegeri din timp. Costumul se poate ajusta mult mai ușor și rapid dacă este cumpărat, dar dacă alegeți un croitor, acesta are de asemenea nevoie de timp pentru a-l realiza de la 0.

  1. Machiajul și parul

Pentru mireasă look-ul din ziua nunții este cel mai important. Dar dacă nunta voastră este în plin sezon, coaforurile și make-up artiștii sunt îngropați în programări. Acest aspect este valabil și pentru mirii care vor să se tundă sau să-și aranjeze barba înainte de nuntă. Programați-vă din timp pentru aceste servicii și dacă nu ați mai colaborat cu coaforul / frizerul / make-up artistul respectiv până acum, faceți și o probă până la nuntă. 

  1. Decorul

Ținând cont de designul localului și de gusturile voastre, discutați cu o firmă de decor care vă înțelege viziunea și vă poate prezenta mai multe variante. În funcție de capabilitatile acesteia și pachetele oferite, puteți opta și pentru realizarea invitațiilor, meniurilor și plicurilor pentru a fi toate în același ton.

În caz contrar, sunt o mulțime designuri pe care le puteți vedea și comanda atât fizic cât și online. 

Dacă vă simțiți mai creativi, puteți incerca să realizați chiar voi designul acestora și să-l printați ulterior la o tipografie. Creativitatea aceasta se poate aplica și în cazul decorului. Unii nu au buget pentru o firmă de decor sau vor să oferă o notă mai personală evenimentului, alegând să realizeze decorul singuri. Ați fi surprinși să aflați dar câteva aranjamente florale realizate acasă pot face minuni. Asta dacă dispuneți de timpul necesar desigur. 

  1. Ceremonia civilă și/sau religioasă

În cazul în care dorești să realizezi și ceremonia civilă sau religioasă în aceeași zi, trebuie să faceți câțiva pași în plus.

Pentru căsătoria civilă sunt necesare următoarele acte: actele de identitate în original și în copie, certificatele de naștere în original și în copie, certificatul prenupțial privind starea sănătății, actul de divorț sau un certificat de deces al fostului soț – în funcție de situație și declarația de căsătorie. Pentru certificatul prenupțial trebuie să faceți anumite analize la recomandarea medicului de familie, iar declarația trebuie semnată de ambii soți când vă programați la sediul primăriei. Pentru a vă programa, trebuie să aveți toate aceste acte și să vă prezentați la sediul primăriei cu 14 până la 11 zile înainte de data la care vreți să vă căsătoriți. 

Pentru căsătoria religioasă, vă recomandăm să discutați direct cu preotul, pastorul sau responsabilul de acest eveniment. Ei vă vor oferi toate detaliile necesare organizării, fiind vorba de mult mai puțină birocrație. 

  1. Verighete

Deși nu pare un subiect foarte amplu, poate crea multe dezbateri. Materialul din care sunt făcute verighetele influențează atât designul, durabilitatea cât și prețul verighetelor. Dacă aveți gusturi mai deosebite, e posibil să găsiți mai greu modele pe placul vostru iar personalizarea acestora poate dura câteva săptămâni. 

  1. Prăjiturile și tortul

Indiferent că vreți un tort mare, câte un mini tort pentru fiecare invitat, sau orice alt desert, veți avea nevoie de un cofetar. Începeți încă o listă, de data aceasta cu toți cofetarii preferați din zonă și treptat gustați câteva din prajiturile semnătură sau torturile fiecăruia. Când lista se micșorează, puteți începe discuțiile cu fiecare și veți rămâne ușor-ușor cu un clasament.

Alte sfaturi utile

  • Dacă trebuie să mergeți la alte nunți pană la a voastră, fiți atenți la toate detaliile legate de muzică, mâncare, băutură, locație și decor. Puteți observa ce vă place și ce nu ca să știți cum să vă organizați mai bine. 
  • Puteți opta pentru un moment artistic pentru a-i distra și încânta pe invitați. Aici aveți o paletă largă de variante, de la un ansamblu folcloric la un solist invitat special, sau un simplu foc de artificii.
  • Nu uitați sa luați în considerare serviciile de divertisment ca o cabină foto, oglinda magică, platforma video booth 360, coffee bar, cocktail bar sau chair cigar bar. Dacă dispuneți de o curte puteți inchiria câteva jocuri de grădină ca Giant Jenga sau Corn Hole.
  • Un guest book la intrare, în care invitații scriu câteva rânduri și urări de bine, este de asemenea o amintire plăcută peste ani și ani. 
  • Dacă voi sau familiile voastre sunt religioase, e bine să aruncați un ochi peste calendar și să încercați să evitați sărbătorile mari sau posturile. 
  • Pentru a scăpa de grija aranjării invitaților la masă în seara nunții, programați sms-uri din timp pentru fiecare invitat în care le comunicați numărul mesei lor. Le puteți programa pentru dimineața nunții. Când vor ajunge la sală, fiecare va ști la ce masă să se așeze.

Acestea ar fi principalele aspecte în organizarea nunții. Bineînțeles că discuția este una mult mai amplă dacă includem și tradiții, valsul mirilor, mărturii, domnișoare și cavaleri de onoare. Dar cum nu toata lumea alege să le includă în evenimentul lor special, le vom dedica alt articol. Până atunci noi vă felicităm încă o data pentru alegerea făcută și va urăm spor la pregătiri!

organizarea nuntii

Mai multe articole

//