CONSTRUIRE HOTEL D+P+4E IN MUNICIPIUL SUCEAVA Cod SMIS 113070

S.C. POLARIS CAFE S.R.L., cu adresa în Municipiul Suceava, B-dul 1 Decembrie 1918, jud. Suceava, CP 720272, a semnat Contractul de finanțare nr. 3373 în data de 24.10.2018 pentru proiectul cu titlul „CONSTRUIRE HOTEL D+P+4E IN MUNICIPIUL SUCEAVA”, cod SMIS 113070, proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 2 – Îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii, Prioritatea de investiții 2.2 – Sprijinirea creării și extinderea capacitaților avansate de producție și dezvoltarea serviciilor.

Valoarea totală a proiectului este de 19.876.173,37 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 4.506.420,39 lei

Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Regional 2014 – 2020 este Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, iar Organismul Intermediar responsabil cu implementarea acestui program în Regiunea de Dezvoltare Nord – Est este Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord – Est.

Obiectivul general al proiectului S.C. POLARIS CAFE S.R.L. si-a propus ca tinta sa devina un lider pe piata turismului sucevean, dorind sa contribuie in mod activ la cresterea acestui segment de afacere prin adaptare la cerintele existente ale pietii si a oportunitatilor pe care aceasta le ofera, oportunitati ce tin atat de istoria si traditia zonei dar si de pozitionarea geografica a ei prin satisfacerea cerinþelor clienþilor punandu-le la dispozitie un intreg complex de servicii turistice, prin intermediul unor structuri coordonate unitar cu orientari unitare si management comun adecvat.

Obiectivele specifice ale proiectului

1. Crearea unei investitii noi

Investitia este realizata intr-o locatie din Municipiul Suceava aflata in plin proces de dezvoltare, de natura a satisface functional intr-un mod cat mai eficient cerintele clientilor si a constat in principal intr-o structura de cazare de tip hotel cu 80 spatii de cazare.  doua Sali de conferinta, un bar, un restaurant pentru servire mic dejun, multiple spatii functionale si de relaxare. Se includ aici achizitiile de echipamente necesare asigurarii functionarii, dotarile specifice, parcare, etc.

2. Modernizarea abordarilor in sistemul de management.

S-a urmarit cresterea substantiala a nivelului managerial al firmei prin dezvoltarea activitatii de marketing, aflata in stransa legatura cu certificarea sistemului de management al calitatii in conformitate cu normele unanim acceptate, cu certificarea serviciilor, participare la targuri internationale si achizitia de active necorporale, cu implicatii directe asupra resursei umane folosite ce va fi orientata catre asigurarea confortului clientului, in mod elegant si eficient.

3. Achizitionarea unor servicii de natura a asigura implementarea proiectului in conditii de performanta financiara si tehnica (consultanta, audit, publicitate) S.C. POLARIS CAFE S.R.L. a identificat corect faptul ca obiectivul propus presupune investitii atat in infrastructura fizica, cat si in resursa umana utilizata atat in functionarea investitiei dar si in realizarea proiectului. Obiectivul specific se refera la contractarea serviciului de proiectare, consultanta, dirigentie de santier, audit si asistenta tehnica, audit energetic, pe langa contractele de publicitate (in total 11 contracte).

Grupul țintă.

Din punct de vedere a structurii turistilor, acestia pot fi definiti astfel:

a.Turistii cu discernamant

De regula, acestia cauta destinatii noi, cu natura nealterata, bazate pe o autenticitate reala, specifice de altfel manastirilor bucovinene dar si evenimentelor cu caracter traditional (ex. Incondeiatul oualelor la Ciocanesti, satul muzeu al Municipiului Suceava, diverse festivaluri folclorice, precum si manifestarile organizate de Municipiul Suceava, mentionate anterior). Trasaturile care ii definesc sunt: varsta cuprinsa intre 25-34 ani si 50-64 ani (familii ale caror copii nu mai locuiesc cu acestia), au efectuate studii superioare, au venituri medii spre mari, au potential ridicat de a cheltui in excursii (adica au calitatea de consumatori, elemente ce trebuie sa fie mereu in atentia unei strategii de marketing), locuiesc in orase medii spre mari si calatoresc mai ales pentru a cunoaste lucruri noi.

Cu referire la ceea ce apreciaza acestia si modul in care traiesc se poate mentiona:

  • duc o viata sanatoasa si activa;
  • au o minte deschisa si manifesta toleranta;
  • utilizeaza mijloacele de informare moderne (acceseaza site-uri, baze de imagini, in general internetul); o aleg destinatii si valori pe care doresc sa le impartaseasca;

Abordarea clientilor cu aceste caracteristici este importanta nu numai pentru faptul ca prefera serviciile scumpe si de calitate, ci prin capacitatea acestora de diseminare a mesajului. Identificarea acestora, acordarea de facilitati si bonusuri, sunt de natura a mari posibilitatea ca acestia sa transmita mesaje de natura a creste cererea pentru noua structura turistica. Solicitantul ar trebuie sa se implice activ in organizarea acestor evenimente, pozitia hotelului nou construit, facilitatile oferite de acesta putand aduce beneficii importante (in aceasta structura pot fi identificati profesori din Iasi, medici din Iasi si alte municipii resedinta de judet, oameni politici, persoane cu functii administrative, vizitatori din Republica Moldova si Ucraina, etc.).

b. Vizitatorii interni care stau peste noapte

Se poate anticipa dezvoltarea unei noi piete tinta, constand predominant din cetateni romani rezidenti in alte judete decat Suceava. Profilul acestora poate fi format din cupluri sau familii cu copii, persoane cu venituri peste medie, persoane cu ocupatii manageriale sau profesionale, cu o durata sederii de 1-2 nopti in judetul Suceava, care aleg sa faca si alte excursii optionale la alte destinatii. Date fiind legaturile de transport Municipiul Suceava si partea de nord a regiunii Nord-Est precum si cele intre Municipiul Suceava si Ucraina/Polonia, dar si datele demografice specifice zonei, putem sa ne asteptam ca o majoritate a acestor turisti sa soseasca dinspre Iasi si Bucuresti. Municipiul Suceava a realizat investitii turistice cu scop de agrement (parcuri, locuri amenajate pentru manifestari artistice si sportive, zone pentru shoping, un centru pietonal adecvat, etc.), in ideea maririi acestui segment si a cresterii numarului de innoptari in structurile de cazare existente.

Din aceasta categorie se disting: Tinerii

Sunt clienti ce pot avea varsta intre 20 si 26 de ani, care petrec de obicei o vacanta platita de parinti si care, ca urmare, nu dau mare importanta pretului. Organizati in grupuri de 6-8 persoane, tinerii frecventeaza hotelul aproape exlusiv pentru serviciile oferite de acesta in scop de cazare, in fapt ei urmarind cu preponderenta participarea la manifestarile sportive si activitatile recreative pe care le ofera zona. Putin interesati de calitatea hranei ce li se serveste, ei isi petrec cea mai mare parte a timpului in aer liber.

Varstnicii

Dornici de odihna, de a manca lucruri bune si mai ales traditionale si de a face excursii placute si linistite, ei sunt o categorie de clienti usor de multumit. In general, dispun de resurse materiale pentru a se rasfata cu tot felul de servicii, servicii ce nu trebuie ofertate neaparat de hotel ci si de investitiile din zona limitrofa (Municipiul Suceava dispune de multiple investitii de genul restaurante, terase, magazine, parcuri, locuri de agrement, edificii culturale, etc.).

Cupluri de varsta medie cu copii

Au varste cuprinse intre 30 si 40 de ani si acceseaza hotelul doar in situatia in care dispun de resurse financiare suficiente si doresc spatii amenajate pentru copii mici, supravegherea acestor, creandu-si astfel posibilitatea de a se bucura in liniste de relaxare. Petrec clipe de odihna in spatiile amenajate in scop de relaxare si sunt dispusi, mai ales pentru copiii lor, sa acceseze restaurantul hotelului, fara a face deplasari la alte unitati de servire a mesei.

c. Vizitatorii internationali

Acesti vizitatori sunt cu precadere cetateni din Uniunea Europeana si din celelalte regiuni ale tarii care calatoresc prin Romania cu masina prin zona Bucovinei si de regula prefera cazarea in hoteluri care presteaza servicii bune. Acceseaza de regula hotelul prin booking.com, iar in ultima perioada s-au cunoscut cazuri de revenire a lor, insotiti de prieteni. In perioada sarbatorilor de iarna pe rit vechi, hoteluil este extrem de solicitat de clienti din Ucraina si Moldova, care prefera un sejur de aproximativ sapte zile.

d. Credinciosii crestini

Acesta categorie de vizitatori sunt de regula organizati in grupuri mai mari (transport cu autocarul). Ei urmaresc vizitarea monumentelor istorice ale zonei Bucovina doresc sa participe la evenimente ce tin de traditie si folclor, de cele mai multe ori sunt straini si nu vin numaidecat din convingeri crestine.

Rezultate :

Prin implementarea proiectului „CONSTRUIRE HOTEL D+P+4E IN MUNICIPIUL SUCEAVA” s-au urmărit următoarele rezulate:

1. Imbunatatirea rezultatelor firmei prin dezvoltarea infrastructurii turistice de care dispune la ora actuala – s-a realizat un hotel nou, intrucat cele doua hoteluri existente, care presupun un numar mic de spatii de cazare fiecare – putin peste 20 camere, nu pot satisface cererea existenta pe piata, investitia in dezvoltarea capacitatii de cazare fiind identificata ca si absolut necesara, intrucat, desi gradul de ocupare a structurilor de cazare din proprietatea solicitantului (hotel Polaris si hotel Balada) a fost de aproximativ 60%, in multe perioade ale anului, foarte multe cereri fiind refuzate din motiv de lipsa spatii de cazare. Concomitent vor fi dezvoltate si celelalte prestari de servicii asociate cazarii (restaurant, bar, sali de conferinta, spatii de relaxare, etc.).

Suprafata desfasurata este de 6.223,07 mp. Au fost achizitionate 90 pozitii echipamente cu si fara montaj (ascensor, instalatii si echipamente pentru incalzire, climatizare, aer conditionat, echipamente bucatarie, echipamente restaurant, producere energie regenerabila, etc.) la care se adauga dotarile specifice obtinerii clasificarii la 4 stele. Se va urmari incadrarea in cel mai avantajos raport calitate/pret si s-a consultat un designer care a venit in sprijinul actiunilor ce presupun achizitii de natura a asigura o nota specifica hotelului, mai ales ca in zona sunt alte structuri de cazare, fiecare dintre ele avand o nota distincta.

2. Dezvoltarea resursei umane a societatii din punct de vedere profesional – au fost efectuate cheltuieli pentru achizitia unor softuri de natura a imbunatati fluxurile specifice hotelului (aprovizionare, servire masa, cazare, acces in spatii conexe cazarii, etc.), de interactiune cu piata de clienti, de urmarire si corectare a serviciilor prestate, etc., pentru certificarea unui sistem de management si adaptare la noile conditii impuse de dezvoltarea infrastructurii turistice, pentru accesare informatii prin participare la targuri precum si prin instruiri permante on-site. Concret au fost incheiate minimum 3 contracte cu furnizorii produselor si serviciilor mentionate. Au fost angajate 16 persoane noi care vor beneficia de o instruire speciala atat pana la finalizarea proiectului (instruire tehnica) precum si pe toata perioada de desfasurare a activitatii (tehnici de abordare clienti, tehnici de servire, tehnici de comunicare, etc.), din care 2 (doua) persoane  provin din grupuri dezavantajate; in procesul de angajare vor fi respectate cerintele referitoare la egalitatea de sanse, urmarindu-se in masura in care va fi posibil o impletire a experientei cu tineretea.

3. Implementarea proiectului in conditii sigure, corecte tehnic si financiar – a fost contractat un serviciu de proiectare care va coordona realizarea investitiei care va fi platit din surse proprii, astfel incat sa fie garantata calitatea constructiei si obtinerea cu usurinta a certificarii, seviciu ce include si asistenta tehnica, unul de dirigentie de santier pentru supravegherea activitatii constructorului, dar si pentru intocmirea unor documente corecte in vederea obtinerii finantarii, precum si servicii de consultanta care au sprijinit solicitantul atat in perioada de elaborare a Cererii de finantare cat si ulterior in asigurarea managementului contractului de executie. De asemenea au fost contractate servicii de audit, financiar, audit energetic, de publicitate, in ideea, alaturi de cele mentionate, atingerii obiectivului specific 3 si inclusiv a obiectivului general al proiectului, fara probleme de natura financiara si tehnica, cu respectarea reglementarilor programului de finantare, urmarind ca suma aferenta sprijinului financiar sa fie absorbita in totalitate.

EGALITATE DE ŞANSE

Egalitate de gen

  – In proiectare s-a urmarit ca structura turistica aiba o adresabilitate echilibrata pentru ambele genuri (organizare spatiu pentru preparare si servire masa, facilitati pentru copii,organizare spatii pentru loisir), ca structura personalului ce va fi redistribuit si angajat prin proiect sa permita angajari proportionale pe genuri, etc.;

– In implementare si monitorizare au fost respectate o serie de principii: angajare femei fara discriminare, conditii de afirmare egale, participare echilibrata la instruiri, salarii egale functie de gen la aceeasi munca prestata, programe de lucru care sa presupuna intelegere in abordarea problemelor de sanatate, maternitate, etc.;

– In echipa de implementare s-a manifestat echilibru de gen (1 persoana din structura de management a proiectului este femeie), echilibru ce a fost consemnat si cu ocazia atribuirii contractelor precum si a persoanelor ce urmeaza a fi angajate;

– In procesul de angajare a personalului, nu au existat criterii ce tin de sex, orientare sexuala, varsta, religie, etnie, etc.; nu vor exista criterii referitoare la limita de varsta, femeie sau barbat, inaltime, aspect fizic placut, etc., cerinte cu privire la dizabilitati, atat timp cat postul scos la concurs nu reclama aceasta necesitate, restrictii cu privire la nationalitate si limba;

– Nu au fost stabilite criterii salariale si nici programe de lucru pe principiile tanar/batran, femeie/barbat, etc.;

– Au fost anajate 2 persoane ce provin din grupuri defavorizate;

– Serviciile prestate vor respecta echidistanta fata de convingerile politice, sexuale, religioase, specifice fiecarui turist sau potential turist.

Nediscriminare

– Structura turistica clasificata la 4**** este reprezentata de un hotel nou, iar proiectul implementeaza masuri speciale pentru persoanele cu dizabilitati in afara celor prevazute de reglementarile legale in domeniu (toalete pentru persoanele cu handicap, camere speciale pentru acestea care respecta normativele in vigoare, sisteme de sprijin si acces la spatiile de circulatie ale hotelului (inclusiv lift accesibil pentru carucioare pentru transportul persoanelor cu handicap)

Accesibilitate persoane cu dizabilităţi

– Pentru persoanele cu handicap locomotor (imobilizate în scaunul cu rotile) s-a asigurat accesul/evacuarea în si din interiorul hotelului, la nivelul parterului, prin rampe de acces dimensionate corespunzator, cu panta de maxim 8% si latimea de minim 1,20m, amplasate în zonele de acces; De asemenea, la nivelul etajului 4 s-a prevazut un spatiu de cazare adaptat nevoilor persoanelor cu handicap locomotor în conformitate cu prevederile NP 051-2012;

– Modalitatea de circulatie pe verticala pentru majoritatea persoanelor cu dizabilitati si în mod particular pentru persoanele cu handicap locomotor este liftul special ales pentru a fi accesate de acestea. Liftul va avea dimensiune minima de 110 x 140 x 2100 cm

– Din cele 51 locuri, o parte dintre ele vor fi amenajate pentru persoanele cu handicap; vor fi asigurate prin proiect toate pentru o circulatie libera pana la receptie a persoanelor cu handicap locomotor;

– In fata liftului este realizata o platforma libera de manevra de minim 2.00 x 3.00 m;

– Circulatiile orizontale nu au trepte, iar usile sunt fara praguri;

– Latimea treptei si înaltimea contratreptei este aceeasi pentru toate treptele unei scari, nefiind prevazute scari fara contratrepte.

Suprafata tuturor treptelor este antiderapanta sau cu benzi antiderapante în zona muchiei treptei;

– Usile au deschiderea libera de minim 80 cm iar înaltimea usilor este de minim 2.00 m iar adâncimea maxima de la fata peretelui în care este prevazuta usa la mânerul de acționare nu depaseste 25 cm.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro

Investim în viitorul tău!

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Regional 2014-2020

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

www.inforegio.ro     |    facebook.com/inforegio.ro